tirsdag den 3. marts 2009

For søren hvor er jeg træt..
Da jeg sad og læste akter idag var jeg da lige ved at falde i søvn.. GaaaaaaB...

Men ellers en god dag idag synes jeg..
Er godt nok lidt utilfreds med min Keyworker.. Det er hende jeg skal følge med hensyn til arbejdsplan og dagligdag.. Hun henvender sig ikke rigtigt til mig, og jeg går tit alene fordi hun bare er smuttet.. Tina lagde endda også mærke til det idag, så det er ikke kun mig.. Men de andre i personalegruppen er søde til at svare på mine spørgsmål og undren..
Fordi der har været bøvl med arbejdsplanen, er det fra denne uge jeg skal følge hende.. Så jeg giver hende lige ugen ud og giver hende en chance.. Men det føles som om hun ikke rigtig vil have en studerende på sig.. Ellers må jeg jo bare få en anden som gider.. :)

Men ja ellers har jeg ikke lavet det store, har jo været overladt til mig selv.. Så jeg gik hen og læste akter.. Også har jeg været sammen med drengene i pauserne self..
Den ene pause skete der faktisk noget sjovt hehe.. Den ene dreng er rigtig svær at forstå.. Ikke hans sprog, men hans udtale er svær.. Og jeg forstod vitterligt ikke hvad han sagde til mig.. (Han ved jeg har høreapparat) Så stak hovedet helt hen til mit og sagde " I..... SAID...... THAT......" Og jeg var færdig af grin, sammen med de andre.. Og sagde self det er super hjælpsomt :)
Han er nu en god dreng, som det andet personale også siger "He's not a criminel" og det er han ikke.. Han har bare haft de forkerte venner.. Han bliver omtalt som centrets succeshistorie indtil videre.. Han er bare så empatisk, hjælpsom, flittig og ja.. I skolen får han også højeste points.. God dreng..

Men ja ellers har jeg været til vejledning idag.. Og det gik faktisk rigtig godt..
Vi fik snakket omkring det der gik galt sidste tirsdag, og om at sige fra.. Om at sætte grænser..
Og om at lukke tingene inde og bare gå og tumle med det selv.. Jeg har haft tidligere episoder hvor jeg har haft svært ved at sige fra.. Så tager jeg bare beskeden til mig og istedet for at vende tilbage til episoden med den person det omhandler, så går jeg bare og tumler med det selv..
Så det var rart at få snakket om.. Han forklarede at det var bedre at være stille end at være frembusende i sådanne øjeblikke.. Fordi den der er frembusende er oftest den der har et problem, og hvis jeg så begynder at svare tilbage uden at tænke så meget, kan det hurtigt eskalere og bliver grimt.. Men istedet for så lige sluge kamelen, tænke over det også vende tilbage senere, og få snakket om tingene.. Så er det på mine præmisser når jeg er klar, og det er mig der har kontrollen.. Det lyder så let, men det er det ikke.. Men det hjalp faktisk at høre ham forklare det.. Så det må jeg bare gemme i min lille personlige bagage..

Vi snakkede også omkring det at jeg var bange, især når jeg skulle være alene i lejligheden om aftenen.. Jeg forklarede hvorfor jeg følte mig bange og for hvad.. Og han sagde, at hvis jeg synes det føles som om nogen er i rummet, jamen så tænd lyset og se efter.. Eller hvis der er en lyd.. Jamen tænd lyset.. Sidst da tina arbejdede sent og jeg var alene, satte jeg mig også ude i stuen med lys og det hele, også var det hele slet ikke så skræmmende, som hvis jeg lå inde på værelset og resten af lejligheden er slukket for lys..
Men igen det lyder jo så nemt..
Han sagde også "You need to feel the fear to strike it" Og det har han jo også ret i.. :)

Så det var faktisk en rigtig god vejledning idag, jeg følte jeg fik noget ud af det.. Og følte at jeg har fået noget at arbejde med..

Hmm jeg vil lige slutte af med at skrive vores dagligdag ned sådan en morgen... Så har i også en fornemmelse af det.. :)

8.00 : Møder jeg ind

8.00-9.20 : Drengene bliver stille og roligt vækket og ført på badeværelset, enten i bad eller børstet tænder.. Så bliver de eskorteret i hold ned til afdelingen hvor de får morgenmad..

9.20-10.50 : Er drengene i skole. - Personalet spiser morgenmad og får the/kaffe

10.50-11.10 : Har drengene pause, eskorteres over til afdelingen hvor de kan få yoghurt, et spil ps2 eller bordtennis

11.10-12.30 : Drengene skal i skole igen. Personalet laver keyworkarbejde, og alt det andet papirarbejde der nu er..

12.30-13.00 : Er der en lang pause.. Drengene kan lave det samme som sidst, dog også komme over i poolrummet til en omgang pool.

13.00-13.30 - Spisning og rygning for drengene

13.30-15.00 - Drengene er i skole igen. Personalet går igang med at skriver dagbøger for hver dreng og holder pause. Klokken 14.00-14.30 er der handover med eftermiddagspersonalet.

OG klokken 15.00 kommer drengene fra skole eftermiddagsholdet tager over og drengene skal til pause :D


Jeg har også eftermiddagsrutinen skrevet ned.. Den venter jeg bare lige med.. Så kan i lige sluge det her lange indlæg først:D

So long..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar