onsdag den 11. februar 2009






Så for helved.. Og ja jeg må gerne bande.. Jeg har fået mit eget internet.. Så nu sidder jeg oppe på værelset ved siden af radiatoren og skriver her..
Men det var sgu godt nok lidt dyrt.. Fordi alt internet har kun 12 måneders kontrakt.. Undtagen 3.. De har noget hvor man kan tanke op.. Ligesom at tanke op på mobilen faktisk.. Der er ingen bindning..
Jeg har givet 79 Euro for selve den der pluck in.. Også kan jeg tanke op for 25 Euro pr måned.. Også har jeg 10 GB internet.. Og hvis jeg overskrider den grænse så lukker nettet bare.. Så ingen ekstra regning på 10000000,0000000 kroner :D

Det er da lidt smart...

Lidt dyrt, men smart..

Nåhh jamen hvad har vi lavet idag.. INGENTING.. vi har haft fri og vi har nydt det.. Vi havde en aftale med to lejligheder der skulle ses.. Den ene ringede og flyttede tiden til på fredag og den anden var vi henne og så klokken 16.30 Og den var SUPER FED... Virkelig.. Og selve kvarteret var pænt og roligt og ja, der kunne vi godt tænke os at bo.. MEN der er 1 year lease.. Så det er ikke sikkert.. Ham agenten ville snakke med hende udlejeren for at høre om hun ville leje ud i 6 måneder til os.. Men der kom nogle og skulle se lejligheden efter os og hvis de kan bruge den i et år så er vi lidt på skideren.. ØV.... Så vores forventninger er ikke så høje..
Så vi leder videre :( Vi vil bare gerne snart have vores eget, så det ikke føles som ferie, men som om vi skal være her i lang tid.


Nåh, men ellers tog vi jo ind til midt Dublin og shoppede lidt for vores små penge.. :)
Men det er faktisk ret billigt herovre.. De har en tøj butik der hedder Pennys og der kan du få en bluse/kjole et eller andet for 5 Euro.. Kvaliteten er så også derefter, men det er sgu da til at leve med.. Så vi gik lidt amok.. Det kan ses på billederne øverst :D
+ Jeg købte
- Et par cowboybukser
- Internet
- En toilettaske

Så det var nice :D

Nåh men kan da lige flashe mit arbejdsoutfit også..
Den ene er min nøgle, som kan låse alle døre på institutionen op.. Og der er jo 1000 døre bare man skal fra afdelingen også ned i kantinen.. Den anden bliver kaldt en pit.. Hvis jeg hiver i den så går der en alarm igang.. Det almindelige personale render rundt med personsøgere på sig, og på den står der hvor jeg er henne så de kan komme derhen og hjælpe.. Vi har fået at vide det ikke er så tit den er igang, men vi synes hele tiden det bipper rundt omkring :)

Og med hensyn til påklædningen er der ikke så strenge regler.. Jeg vil næsten sige at de damer/piger der arbjder på afdelingen burde tænke lidt mere over hvad de går i.. Man kan næsten altid se maveskind og røvsprække, for at sige det pænt : D Men ja det må de jo om.. Jeg synes faktisk det er meget rart med afslappet tøj.. Drengene render også kun rundt i joggintøj, de har heller ikke sat deres hår eller noget, tror ikke de må.. At de skal være så ens som muligt.. Også bliver de klippet i militærfritz så der er heller ikke meget at sætte heh..


Her er et billede af den udstilling vi så i søndags.. Den har været i København også.. Man måtte ikke tage billeder derinde så i må nøjes med det her.. Men det klammeste var lidt at det er rigtige mennesker der ligger derinde og er sprættet op og lagt i montre.. Spændende, men lidt creepy alligevel synes jeg nu nok.. Især den del hvor man kan se hvordan barnet vokser inden i livmoderen.. Så er det små babyer i glasmontre så man kan se hvor store de er når de er 11 måneder og ja næsten alle måneder.. :/

Ej også er der noget jeg synes er sjovt herovre. Venligheden.. På vej op til bussen idag stod der en mand udenfor hans hus og han sagde godmorgen også snakkede han til os hele vejen hen til bussen om alt muligt, hvor vi kom fra og hvordan vejret var og sådan noget( vi svarede jo self høfligt:) Også spurgte han om hvor vi skulle hen.. Og hvordan vi kom derhen. Og da bussen kom sagde han at han skulle egentlig ikke med her, men han kunne da lige hjælpe os på vej. Så det gjorde han :) Og viste os den næste bus vi skulle med og alt muligt.. Det var sgu ikke sket i DK..

Busserne er også lidt mærkelige.. Man kan kun give penge i et helt beløb, men hvis man mangler(det har vi prøvet et par gange) så siger buschaufføren bare "that's okay" og vinker os hen i bussen.. Her idag skulle vi også med bus 40 og det busstop vi stod ved stoppede bus 140 åbenbart kun ved, men buschaufføren sagde at vi da kunne komme ind også skulle han nok lige stoppe ved et stop hvor bus 40 gik, og da vi ville betale der sagde han "No it's okay" og viftede os ned i bussen.. Så vi kørte gratis med i 5 minutters tid til vi kom til det stop vi skulle vente ved..
MÆRKELIGT altså.. Det gør man da ikke i DK.. Men ja man kommer måske længst med venlighed..

Nåh det var nok for idag.. :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar