søndag den 19. april 2009

Så for søren.. Så har jeg en lille weekend her fra idag til i morgen.. Fik fri idag klokken 18 også skal jeg først møde klokken 13.30 i morgen.. Solen stod højt på himlen igen idag, det er jo bare dejligt.. Det hjælper i hvert fald lidt på det hele..

Men ja jeg har haft en god dag idag.. Jeg ved ikke lige om det har hjulpet at være hjemme engang.. Synes i hvert fald det går meget bedre på afdelingen nu.. Både kontakten mellem drengene og mig, også sproget.. Igår og idag har vi spillet spil.. Skak, dam og monopoly, og det er jo skide sjovt.. Skak og dam er i hvert fald.. Monopoly er et lidt mere krævende spil for de her knægte må man sige.. Jeg var da ved at rive hårene ud af hovedet på mig selv tidligere idag da vi spillede :P

Jeg startede med at tilslutte mig spillebordet og spurgte om jeg ikke lige skulle være med og jo det kunne vi da sagtens.. Så mig, en kollega og to drenge sætter et spil igang.. Drengene er meget hurtige til enten at flytte din brik for dig, eller læse dit chance kort op, hvis du er lidt for langsom, og det meste af spillet foregår stående også gerne med lidt råben.. Det var i hvert fald mit første indtryk.. Også det der med at vente på tur.. Eller lige vente med at slå til den ene lige har betalt den anden, det er sgu noget af en prøvelse.. Og hver gang det var min tur ventede jeg pænt til alle handler var afsluttet for så at slå med terningerne, og de blev halv irriterede på mig til sidst fordi det holdte tålmodigheden altså ikke til.. Hvor jeg prøvede at forklare hvorfor jeg ventede, så der ikke skete misforståelser, eller råben rundt omkring. Men det lod til at fise ind og ud igen..

Så er der fodbold i fjernsynet og personalet overdrager sin plads til en af de andre drenge som har stået og kigget lidt på. Imens er der også kommet en til som gerne vil være bank.
Og midt i spillet sidder jeg og undre mig over at alle andre end mig har mange pengesedler i hånden.. Men ja det er vel ikke for sjov de sidder derinde.. Og når du ikke har bevis for snyd så tæller det jo ikke :)

Så bakker en dreng ud af spillet og ham der var bank overtager.. Og det er lidt som om han tager nogen af bankens penge med sig. Så får vi et spillet til at køre i ca et kvarter mere, stadig med hurtige bevægelser og misforståelser omkring hvem der nu ikke nåede at betale hvem, fordi de lige var hurtige nok.. Også begynder der at komme snyd ind i det, og når de så bliver konfronteret med det prøver de at køre den længere ud.. Så de tæller med deres brik igen og selvom at man tæller 1-2-3-4-5 så tæller de 1-2-3-4-og-5 som jo så er 6 felter..
Så det bliver der diskussion om, jeg forklare at jeg vil ikke spille hvis de snyder fordi det er ikke meningen med det her spil.

Så efter i alt 40 min spil må jeg lægge mine penge og grunde på bordet og sige at nu er det slut fra min side, fordi de bliver ved med at snyde. Drengene kigger bare mærkeligt på mig og kaster sig over mine grunde og penge istedet for at dele dem imellem sig..

OMG tænkte jeg bare også kig jeg ind på kontoret for lige at få ro i hovedet.. Det var godt nok det mest intense/stressende/forvirrende spil monopoly jeg har spillet nogensinde... Hold da op..
Så jeg gav mig til at læse lidt i min bog, mens jeg kunne høre bag mig "Stop cheating", STOP", don't do that","That's stupid" også videre og tænkte bare mit.. Så begyndte jeg at tænke lidt videre..
Hvad kunne jeg have gjort bedre for at få det her spil til at køre..
- Først tror jeg ikke at man skal lade spillerne gå og overlade til andre uden at starte forfra, det virker mere kaotisk at spille videre i en andens spil.
- Skulle jeg have haft mere tålmodighed??!
- Skal man bare slet ikke spille det spil fordi det kan de ikke helt administrere.. E
- Eller måske sætte sig før man starter og snakke om de uskrevne regler for at spille i det hele taget. Så som at vente på tur, lade folk selv flytte deres brik, vente med at slå til man har fået betalt det ene eller det andet osv.

Jeg beslutter mig så for at jeg måske skulle have haft lidt mere tålmodighed, og beslutter mig for at vende tilbage til spille bordet og spørge ind til hvem der vinder.. De er så begyndt på et nyt spil, de 3 drenge.. Den ene dreng, som ikke snyder som sådan, udbryder til sidst "I won't play with you guys when you cheats" Også smider han sine ting.. De andre to bliver så enige om atså gider de heller ikke mere, og lader hele spillet ligge og flyde på bordet.. Og da jeg beder dem om at komme tilbage og hjælpe med at rydde op siger den ene "no" den anden gemmer sig under bordet og den sidste går bare ud i køkkenet efter noget at drikke.. Jeg får så den ene til at hjælpe, ved at jeg siger jeg self gerne vil hjælpe, også kommer de to andre også efter et par øjne fra det andet personale..

Da vi så faktisk har ryddet det op siger drengen som ikke snyder om vi ikke skal tage et spil, bare mig og ham uden snyd.. Så det gør vi, og han banker mig synder og sammen, og jeg taber :D

OGSÅ var der vigtig fodboldkamp i fjernsynet og vi sætter os hen og ser det..

Det var egentlig lige det eneste der er værd at skrive om idag fordi dagen er gået med ovenstående også har jeg fået læst en del.. Det vil jeg også komme nærmere ind på i et andet indlæg.. Jeg er lige blevet færdig med bogen "Det er så fucking træls" Omkring institutionen Solhaven på Farsø.. Efter at have læst den har jeg noget at relatere til i DK og sammenligne med.. Jeg skal bare lige have læst den næste bog jeg har om Solhaven også så jeg har mine kilder helt på det rene :P

Men det var det jeg ville dele med jer idag :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar