søndag den 31. maj 2009

Tina undersøger lige om den nu er GOD nok :DSMOOOTHIE - Smagte bare som en drøm








En meget mærkelig togstation.. En byggeplads vil man nok også kalde det..

Hello derude...
Så er det søndag.. Igår Lørdag var vi i byen Newry hvor alt skulle være så billigt så billigt.. :D Hvem kan sige nej tak til det..
Da vi lander med toget undre vi os lidt over hvor helved vi skal gå hen.. Vi havde fået at vide der gik en bus, men at vi sagtens kunne gå.. Vi følte os lidt ude på lars tyndskidsmark, der vare bjerge omkring os og huse og ikke noget der mindede om en by.. Så vi fandt en togmand og fik forklaret der gik en bus ned til byen GRATIS, så den kunne vi bare tage, og at vi skulle huske hvor vi steg af, fordi når vi skulle hjem igen var det samme vej..

Så det gjorde vi.. Og da vi blev sat af var vi igen ærlig talt lidt lost.. Det lignede jo ikke noget i nærheden af "her skal vi shoppe billigt" Så vi begyndte at gå lidt.. Vi så en kirke og nogle små butikker som sikkert er meget fine hvis man er 80 år gammel.. Vi kom relativt tidligt så byen var heller ikke helt åben endnu.. Men der stod nu en gammel mand og så flink ud, så ham spurgte vi ad hvor søren man shoppede henne i denne by.. Han forklarede vej ned til et shopping center kaldt buttercrane.. Besynderligt.. Men vi fandt det.. Og i løbet af 1 time havde vi kigget det hele igennem og faktisk kun var blevet lidt skuffet.. Altså vi fik da købt lidt, men ikke noget overdådigt.. Og den Primark og Evans de havde(Hvor vi havde planlagt at shoppe lidt) De var totalt skuffende...

Så vi gik tilbage ind i byen på jagt efter de gode butikker..

Og fandt sgu ingen.. Ikke andet end et sted hvor vi lige kunne købe noget at drikke, også en bænk hvor man kunne tage et hvil.. Også sad vi og diskuterede om hvem der skulle rejse sig og spørge den taxamand lige foran os, om hvor de gode butikker var.. :P Jeg tabte kampen og tålmodigheden så jeg måtte rejse mig og gå de 4 skridt hen til ham.. Og han forklarede vi skulle tilbage til det center vi havde været ved også lå det lidt længere henne af vejen..

GOSH.. I et kort øjeblik af dovenskab overvejede vi en taxa, men de tager ikke visa og vi havde ingen kontanter.. Så vi måtte op igen på vores ømme fødder..

Og der var det..! Stort og lidt mere moderne.. Men butikkerne var nu ikke til at prale med.. Er helt forarget over de ikke havde en H&M i den by.. Men de havde en Change, hvilket jeg slet ikke har set herovre i Dublin endnu.. Det er jo bare yndlingsbutikken.. Hvis der er nogen der kan lave gode BH'er så er det der man skal hen..

Ellers var der ikke rigtig noget at komme efter.. Vi slog os ned på en Starbucks coffee og fik os en muffin og noget kaffe.. Eller Tina fik kaffe, og jeg fik bare muffin, men goood muffin..

Så gik vi ind for at tjekke den butik ud som var for enden, hvor folk kom med flere indkøbsvogne fyldt med alt muligt i.. Lidt ligesom i Real i Tyskland dagen omkring løningsdag..

Og det var sgu også billigt..

Også gik turen mod stationen igen.. Vi gjorde lige stop hos en slagter for at få noget kød til grillen som faktisk i dette øjeblik lige er blevet tændt :D
Det kommer jeg virkelig til at savne herovre.. Deres slagtere.. Det er så billigt og du kan få så meget forskelligt.. Jeg elsker virkelig deres blandinger af enten oksekød eller kylling også er der fyldt med grøntsager, peberfrugt, brocoli, bønner, løg, rødkål og alt muligt andet godt.. Det kan godt være jeg også selv kan lave det, meeeeen så står jeg med en masse grønt i overskud med mindre jeg skal lave mad til hele området OG den marinade det ligger i er jo absolut lækkert.. Og får 2.50 euro kan jeg få en potion også skal jeg bare hjem og varme ris/pasta også spis.. MMH siger jeg bare.. På de gode sjældne dage kan man putte en squiish fløde i også er det endnu mere lækkert..

Nåh, men ja vi fandt da hjem igår aftes, godt trætte og udkørte..

Idag SØNDAG..... Havde vi også fri.. Vi stod op og lavede Full English Breakfast.. Altså uden de dersen baked beans eller pudding.. Mums..

Så fik jeg krudt i røven også fordi det er SÅ lækkert vejr udenfor.. Jeg synes det var perfekt til sådan en tur ind til byen også med en Sightseen bus rundt i Dublin.. Tina var ikke enig.. Så jeg endte med at pakke mine ting og smutte afsted alene..

Mange af tingene havde jeg set, men bare det at køre rundt i solen og se en masse fint det er bare lækkert.. Da vi stoppede ved Kilmainham Jail der stod jeg af, fordi det ville jeg lige kigge nærmere på.. Her er et link omkring det http://www.explore.ie/ireland/article.php?ID=107
Pænt klamt faktisk.. Tog også nogle billeder men de kommer lige i et indlæg for sig selv ovenfor det her.. Men jeg fik bussen tilbage til byen.. Købte mig en is og satte mig midt i det hele i solen og nød den og solens stråler.. IIIH hvor hjælper det altså bare med noget varme og godt vejr når man har hjemve.. Ønsker bare det holder.. Men det er jo Irland så alt kan ske.. Men altså.. KRYDS FINGRE DERUDE..........

Nåh, men jeg tog bussen hjem og nu sidder jeg her.. Tina har lige fyret op i grillen og jeg har sat kartofler over.. Så skal der bare laves god mad.. :D

Så nu vil jeg lige lægge billeder ind fra fængslet og smutte ud og hjælpe med at lave mad :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar