torsdag den 28. maj 2009

Varmen er kommet på ferie i Irland.. NICE.. Og solen titter endda frem engang imellem..
Så burde slet ikke sidde indenfor og blogge.. Er bare mega træt altså.. De der vagter fra aftenvagt og til morgenvagt de tager altså lidt på kræfterne.. Også har jeg også lige været oppe i centeret og handle cola som jeg har slæbt hele vejen op i lejligheden.. OG JA OPaf.. Nok ikke en kæmpe bakketop, men går en lille smule op :P

Så har jeg også lige siddet og fået styr på finanserne nu hvor vi får SU i morgen.. Skal lige tjekke at jeg har til gården og gaden... Vi har jo fået sådan en herlig varmeregning på 2000 kroner!!!!!! for 3 måneder.. Det er jo lidt vildt.. Det er også noget med at Tina ringer ind og klager lidt fordi hun kan ikke nikke genkendende til nogen af tallene.. Så kan da være det er en fejl.. Man kan altid håbe..

Men ja nu sidder jeg her.. Idag har ikke været noget at skrive hjem om.. Min gamle afdeling havde ikke personale nok så jeg blev sendt over for at hjælpe.. Så har egentlig bare tulret rundt og snakket med Tina..

Igår derimod..
Altså for at gøre det lidt nemmere giver jeg lige nogle af drengene et bogstav så det er til at finde ud af.. Onsdag havde vi jo 2 drenge C og E... Mens jeg har været i London er den dreng Tina fulgte i sin tid kommet tilbage til afdelingen.. Mens jeg var i DK er han så af retten blevet sendt hjem igen for en chance mere.. Tirsdag aften har han så lavet noget skidt igen og er kommet tilbage til centeret ham kalder vi M... Så tirsdag aften har de 3 drenge at gøre godt med..

Så da jeg møder igår, skulle E i retten og C skulle ud og præsenteres for det sted hvor han skal vidersendes til.. Han må ikke blive sendt direkte hjem og skal ligesom udsluses for at se om han kan klare det.. Så denne institution er en åben institution, men stadig med faste rammer.. Og han skal ud på en overnatning..
Så vi havde 1 dreng!!!! om eftermiddagen.. Altså GAB... Og han følte jo vi alle rendte ham lidt i røven fordi vi bare ingenting havde at lave...

Min mentor tog så mig og en anden studerende med over til skoleinspektøren og fortalte hvad de lavede.. Det var nu spændende nok.. Det meste af det vidste jeg godt.. Også fordi i min sidste praktik på Sønderborg Erhvervsskole var jeg også i skolen og hjælpe.. Og det han sagde var faktisk de samme ting som de sagde i sidste praktik.. Så det er altid noget at undervisningsmetoderne for disse unge knægte ikke er forældet og deres behov bliver varetaget :D

Så kommer E tilbage fra retten.. Sidst han var sendt hjem lavede han noget så alvorligt i flere forskellige byer, så han skal i retten flere gange i hver by han har lavet noget i for at så til sidst få en dom.. Så han ryger lidt frem og tilbage..

Da vi så sidder og spiser aftensmad kommer de tilbage fra den institution som C skulle ud på.. Og de har den meddelse med at han er stukket af fra det nye sted allerede.. ALTSÅ FLOT siger man så... Eller det gør jeg, eller jeg tænkte det.. Fordi flere steder i hans filer for den sidste uge har han givet udtryk for bekymring for det nye sted.. Netop fordi det var åbent, og det mente han ikke at han kunne klare.. Så synes jeg bare de skyder sig selv lidt i foden ved at sende ham afsted.. Så er det jo næsten forudsigeligt at han vil stikke af.. Og det gjorde han.. Og de har ikke fundet ham endnu..

Når sådan noget sker skal der jo faxes rundt til de forskellige politistationer og alle mulige mennesker skal have besked..

Men udover det, så var dagens andet højdepunkt den fodboldkamp om aftenen.. Barcelona mod Man. United så de var jo helt oppe og køre..
De snakker sgu heller ikke om andet end fodbold.. Det burde næsten stå i jobbeskrivelsen at man skal have kendskab til fodbold fordi det er virkelig et stort samtaleemne herinde.. Og drengene er meget interesseret i hvem man holder med.. Og selvom man svare at det kunne ikke interessere end mindre så SKAL man svare på hvem man så muligvis måske ville holde med HVIS man nu fulgte med.. Geeez

Men ja det var da egentlig lige igår aftes hehe :)

Idag har jeg også været til vejledning.. Declan snakkede lidt omkring Irlands fortid med de katolske præster og sådan også snakkede vi om hvordan jeg havde det.. Og ja ikke noget videre interessant..

Tina og jeg har fri i weekenden så vi tager til en by der hedder Newry.. Det skulle være suuuper billigt så alle siger det skal vi prøve.. Så nu skal det være.. Også for at lave noget andet end at glo film..

Næste torsdag tager jeg også til Belfast, alle studerende har været der undtagen mig.. Jeg kunne få en billig tur/retur til 20 Euro.. Så klokken 7.35 går turen til Belfast.. Så må vi se hvad jeg kan finde på deroppe.. :D

Nåh nu vil jeg lige tage en slapper og nyde jeg har fri.. :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar