fredag den 27. marts 2009

Juhu så blev det fredag.. Ikke fordi der sker noget specielt i weekenden.. Det er bare fredag.. I morgen har jeg fri.. Så skal jeg lige ind og lurer lidt inde i byen :P Og søndag har jeg fået mig en ekstra aftenvagt så jeg kan sparer timer sammen til en tur til DK næste mandag..

Nåh men hvad har jeg så lavet idag?
Det har faktisk været en spændende dag idag.. Tina og jeg har været i retten med Tina's keychild.. Han har gennemgået en assesment ovre i hendes afdeling også tager man tilbage til retten og får at vide hvad man så skal.. Enten kan man komme hjem til sine forældre/bedsteforældre, man kan komme i plejefamilie, på en anden institution eller over på en long term stay unit, ligesom den jeg er i på vores institution.. Ham her gutten her han blev så sendt hjem igen.. Dybt tragisk altså.. Anbefalingen fra Finglas child center (altså hvor vi arbejer) var at han kom hen til en sikret lukket institution, ikke så slem som finglas, men bare lukket. Fordi hvis det er en åben så er det med garanti han stikker af.. Han er kun 12 år gammel altså... Så dommeren sendte ham hjem til hans familie på prøvelødsladelse.. Også ser vi ham nok om et par uger igen.. Eller også gør Oberstown, som jeg har fortalt lidt om tidligere..

Det var spændende at komme ind i retten og se hvordan det fungere.. Når man nu siger retten forestiller man sig jo sådan noget man ser på film. Jeg har aldrig været i en retsal før så har ikke helt noget at sammenligne med andet end film.. Men vi kom bare ind i et lille rum.. Der var en dommer med 2 tilhørende damer, os 3 fra Finglas child centre, en pressemand(muligvis, vi gætter i hvert fald på det) klienten, hans far, hans forsvarer, en politidame, en anden advokat dame også en der sad ved en computer.. Og rummet var altså ikke særlig stort må jeg så nok sige..
Jeg var jo så lidt et fjols, fordi jeg ikke havde mine høreapparater med.. Jeg har jo været vant til at gå uden herovre fordi de taler så højt på centret at jeg ikke har brug for dem.. Så jeg fik det hele genfortalt da vi kom ud :P Jeg havde så fornemmet hvad der var sket på kropssproget derinde, og da drengen begyndte at smile..

Da vi sad og ventede på at blive kaldt ind der mødte vi en dreng som tidligere har været i Tinas afdeling.. Han skulle ind igen, jeg fik ikke lige fat i hvorfor og hvordan og hvorledes.. Men det er lidt som en banegård åbenbart.. Ind og ud hele tiden.. Selve bygningen synes jeg ser lidt skummel ud.. Og på væggen var der skrevet en masse navne.. Det er så navne på de drenge som har været der.. Ikke alle sammen, men dem som nu ville begå hærværk på muren.. Den dreng vil skulle ind med hans navn fandt vi..

Vi kom bare Tina, mig og en kollega.. Drengen han bliver hentet af Gardais (det hedder politiet herovre) også bliver han enten lagt i håndjern eller uden.. Hvis centeret anbefaler håndjern så sker det.. Også bliver de sat i celler indtil de skal ind i retten..

Så det har været meget spændene.. Der var også tøjkrise inden vi skulle derhen fordi man SKAL være fin på den.. Og helst i jakkesæt, også selvom du er pige.. Eller bare sorte bukser.. Og selvom jeg har meget tøj, så ejer jeg altså ikke et par sorte bukser..
Så jeg krøb i en nogenlunde pæn grå kjole og høje sko og min blazerjakke for at se pæn ud.. Det er jo lidt svært når halve af klædeskabet er i DK.. :P Men jeg kom da ind.. :)

Bagefter blev vi smidt af inde i byen også tog vi bussen hjem efter at have handlet.. Også har den bare stået på One tree hill på min computer :) Hr. kæreste var så sød at tage mine 3 sæsoner med hjemmefra også har jeg jo købt 2 sæsoner herovre.. Så jeg er underholdt de næste mange uger :D

På trods af det var vi lige forbi HMV igen og kigge efter dvd'er på tilbud til 3.99.. Og søreme om vi ikke lige fandt nogen vi bare måtte eje.. Hehe..

Nåh, men god weekend til jer alle sammen derude :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar