onsdag den 25. marts 2009

Hej hej :D
Eller godaften..

Så fik jeg fri.. Pyh en lang vagt.. Men det har faktisk været en god vagt..

Den startede normalt klokken 12 og forløb stille og roligt.. Efter drengene havde været i skole og holdt pause skulle nogle til spinning, og jeg var ude med 2 og spille tennis.. Det havde de så ikke helt tålmodighed til, og ville hellere være drillende.
Efter aftensmaden gik vi over i hallen for at spille fodbold.. Hvor jeg spurgte om det var sådan noget med at vi bare skulle stå og glo på de spillede langbold eller om de skulle spille kamp.. Så kiggede de mærkeligt på mig og spurgte om jeg da ville være med.. Og self ville jeg det, gider ikke stå og glo.. Det grinte de lidt af og spurgte om jeg overhovedet kendte fodbold.. Og jo det gør jeg jo, forklarede at jeg har spillet det for sjov herhjemme i skolen og sådan noget.. Også var kampen igang.. Og Damen her ender med at score 2 mål.. SÅ griner man nok ikke mere hva! :P
Ej det var sgu rigtig sjovt.. Bare lidt nedern at svede i cardigan, cowboysbukser og hængende hår.. Men man må jo ofre sig lidt..
Så det må jeg gerne være med til en anden gang :)

Da vi så vender tilbage til afdelingen falder jeg i snak med 2 af drengene.. Ham den ene er ny og han er ankommet til afdelingen for 2 dage siden.. Så han spørger hvor jeg er fra, og alt muligt.. Nogen gange forstår jeg ham ikke helt og han spørger så om jeg ikke kan forstå hvad han siger.. Jeg forklare at det irske folk herovre snakker lidt hurtigt og har en anden udtale en hvad jeg har lært + at jeg har et høreproblem derfor jeg ikke altid lige er hurtig til at forstå.. (Synes ellers jeg forstår det meste) Så tager han hånden op for munden og siger noget hurtigt.. Jeg siger til ham jeg ikke høre efter fordi han gør det for at drille. Så siger han det igen, bare henvendt til den anden dreng, og de griner begge to.. Og de bliver ved.. Igen siger jeg at jeg hører ikke efter hvad han siger med mindre han taler tydligere til mig..
Så bliver de afbrudt af de skal ud og ryge, og han siger det til nogen af de andre drenge, som kigger på mig og griner. Også er det bare løs..
Da de kommer ind igen gør han det igen hvorefter jeg siger til ham at jeg gerne vil have han skal stoppe. Fordi jeg står heller ikke og snakker dansk til ham for derefter at gøre grin med han ikke forstår det. Det forstår han ikke helt og siger det er jo ikke det samme, hvorefter en kollega tager over da han hørte hvad jeg sagde..
Da vi kommer op på sengegangen går vi ind og tager en snak med drengen om at man ikke skal gøre grin med andre og specielt ikke med personalet.. Det jeg var glad for ved samtalen var at jeg blev omtalt som staff overfor ham, og ikke som studerende. Fordi der er en lidt lad holdning blandt drengene til de studerende. Vi skal i hvert fald ikke bare komme og sige noget til dem fordi vi er jo bare studerende.. Men ja vi fik den afsluttet og jeg fik en undskyldning..

Jeg fik dog af vide af en kollega at hvis det sker igen sådan noget så skal jeg sige til, til personalet.. Hvor jeg forklarede at det er lidt svært hvis de står i et andet rum fordi jeg kan jo ikke bare råbe derind at nu driller de altså.. Det sætter mig jo endnu svagere.. Jeg bliver jo også nødt til at lærer at sige fra, og synes det gik godt idag.. Det var svært lige i øjeblikket at sige NU stopper vi og tale lidt højere end normalt.. Men bagefter var det dejligt at jeg havde gjort det og det gør mig mere sikker i jeg kan gøre det igen.. Har nemlig tænkt at jeg helst ville undgå det fordi når det er noget så pludseligt så er det hurtigt svært at formulere sig.. Bare på dansk endda, og hvis man så lige pludselig skal fyre noget af på engelsk som ikke er helt tænkt igennem 5 gange først, så kludrer de hurtigt.. Men underligt nok var det der kom ud af min mund flydende nok og han forstod beskeden..

Så selvom aftenen startede godt så kan det godt vende 180 grader rimelig hurtigt..
Men jeg synes stadig det var en god aften, og jeg håber på at spille noget mere fodbold derovre.. I sportstøj næste gang vel og mærket.. Må vænne mig til at have det liggende i tasken..

Men ja det var egentlig idag.. :)
I morgen har jeg lavet en bytter, så jeg er på en 12-22 igen.. Jeg skal jo samle timer ind til at jeg skal hjem til påååååske :D

12 dage :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar