torsdag den 5. februar 2009
















Second day........ Dadadadam...

Maa hellere starte med natten til second day.. Det var lidt haardt.. Jeg kunne ikke rigtig sove paagrund af alle de nye lyde, og ja hele situationen.. Savnede ogsaa Hr. kaereste.. Men jeg faldt da endelig i sovn i kulden.. Det er simpelthen SAA koldt.. Der er ogsaa sne, drengen har bygget snemaend som staar og forfalder..




Naah men SEcond day - Tina vaekkede mig og sagde jeg nok skulle op nu fordi hun kunne hore Declan.. Saa hurtigt ud af sengen og faa toj paa og ned til morgenmaden.. Som bestod af KAEMPE toastbrod med maerkeligt smor og marmelade.. Ikke videre sundt maa jeg sige..


Saa blev vi vist rundt og modte to andre danske studerende som skal vaere her i 5 mdr. Socialraadgiverestuderende.. Tina og jeg bliver delt op i to.. Hun skal arbejde i Assesment afdelingen og jeg skal arbejde paa den afdeling hvor drengene bor. Dem som har faaet en dom, som kan svinge fra 6 mdr - 2 aar.. Og det var egentlig stille og roligt.. Drengene snakker meget hurtigt saa det er svaert at forstaa engang imellem.



En af drengene inviterede os udenfor og se paa deres duer.. Og lige pludselig havde han hapset to stk og spurgte om vi ville holde dem(Med vi mener jeg mig og den anden socialraadgiverstuderende) Ogsaa staar man der med en due i haanden ARRRRG...



Men ellers forholdt det sig stille og roligt.. De er alle rigtig sode, og prover at gore sig saa nemme at forstaa som muligt..


Selve institutionen er meget praeget af The Simpsons.. Det synes jeg er lidt sjovt.. De viser serien i fjernsynet paa afdelingerne og der er en masse plakater oppe og puslespil med The Simpsons.. Der er ogsaa sygt mange puslespil oppe og haenge.. Og paa afdelingen er de ogsaa igang med et kaempe et.. Baade det alm personale, drengene og rengoringsfolkene har helle rikke noget imod af give en haand med..



Vi havde fri klokken 15 der taenkte vi at vi ville ind til byen og kobe aftensmad i et supermarked.. Saa vi skulle bare tage bussen nummer 40 A/B/C/D Og vi ventede i sneen.. Og der korte to busser forbi os.. Indtil vi fandt ud af vi jo skal over paa den anden side af vejen :D



Boligerne herovre er meget gammeldags.. Det hele er meget gammeldags synes jeg... Det er lidt maerkeligt.. Men folk udenfor institutionen er ogsaa rigtig sode.. Og hjaelpsomme..




Aftensmaden fik vi ovre i deres kantine.. Det var lidt bedre idag :D Roastbeef (Men ikke som vi kender den i DK, den var heeeelt gennemstegt) Men smagte nu fint nok.. Kartoffelmos, pebersovs og kaalrabi..


Vi er stadig lidt bekymrede for at finde lejlighed.. Og jeg luftede for Declan idag at jeg undrede mig over hvorfor studerende ikke kan leje sig ind der hvor vi bor nu.. Vaerelserne er super fine og ja det forstod jeg ikke.. Og han gav mig egentlig ikke noget rigtigt svar paa hvorfor.. Men om vi da godt kunne taenke os at bo der.. Men han vidste ikke om man kunne det, men han ville undersoge det..










Pyyh nu fryser mine fingre snart til is.. Jeg vil op under dynen og se lidt film tror jeg og vaere frisk til min vagt klokken 8.00 i morgen tidlig.. :D
















Ingen kommentarer:

Send en kommentar